Tuesday, July 6, 2010

sepi seorang sahabat.

Terdetik untuk menulis sesuatu untuk seorang sahabat.
baru semalam saya tahu dia dilanda dugaan maha besar.
YaAllah, sesungguhnya aku panjatkan doa, jangan Kau berikan kami dugan yg tak mampu kami tanggung.

Genap 100 hari bersama,
sang suami pergi selama-lamanya.
Bergenang air mata, mengenagkan nasib seorang sahabat.

Saya tahu dia seorang sahabat yg baik, dan Allah berikan dugaan sebegini.
Saya cuba bayangkan saya di tempatnya, tak mungkin saya kuat untuk hadapi semua ini.
Saya lemah.

Balasan msg dari dia membuatkan hati saya lagi sayu. Saya kongsikan disini, utk kawan2 ambil ini sbg panduan utk lebih kuat lalui kehidupan. Sbb saya tahu, hidup ini bukan mudah. Saya sendiri rasa sakit utk terus berjuang.

Salam Aida..
trma ksh sbb ingt akk lg..

kdg2 k.A sndri pun xtau knp k.A yg jd pilihan Tuhan..mgkin sbb bkn diri k.A yg Dia pilih tapi suami..suami yg sgt baik mcm dia Thn pinjmkan pd k.A sekejp je..tp alhmdllh,k.A bngga teramat sgt dgn kurniaan Dia.

k.A xnk sape2 pun rase apa yg akk rs skrg..bende ni sgt perit..1 masa mmg xtertanggung.akk xkuat,aida..berpura2 kuat utk jg hati smua org..

mmg akk mgadu dgn Thn yg akk sgt2 xsggup hdpi smua ni..akk xsgp pisah lama2 dgn dia..mintak Thn kembalikan akk pd suami..sbb tmpt isteri di cc suami kan?bila mgadu mcm tu rase puas..mdh2an perpisahan ni xlama..

aida,ingat pesan akk...akk mgkin kwin xlama,tp akk hdp dgn dia dh lama..he was a hsbnd to me since d vry 1st kami bcnta..ada cnta yg lbh lama,tp masing2 xsm..

ape yg akk lalui skrg ni byk mngajar..tp akk da xde ksmptn nk tnjkkan pd suami..cma mmpu tnjkkan dgn cara bdoa,bsdkh,ziarah kubur stp hari..hrp2 dgn cara 2 pahala bertrsn dan hrp2 sgt dgn cara 2 dia tahu k.A cinta dia spnuh hati akk.

bila kita gmbira..jgn lupa pnjatkan kesyukurn kita pd thn..Dia yg anugerahkan bhgia tu..jd berterima kasihlah..i was so vry hppy wth my marriage..1 saat mgkin akk lalai dgn kegmbiraan & kebhgiaan yg Dia bg..

terima smua kekrg dan kelbhn suami dgn sng ati dan berlapang dada..jgn sesekali merungut..even dlm hati sekalipun..thn mndgr..kita xtau kalau2 Thn kabulkan rungutn kita..

plg pnting,jgn kecikkan ati suami..xtrma smbhyg kita slagi xhlg kck ati dia..bhgiakanlah dia slgi mmpu,aida..

knp k.A ckp mcm ni smua..?
rase ralat sbb xdpt btl2 mtk maaf dr dia..wlaupun k.A tau dia xprnh mrhkn akk..tp skrg2nya k.A teringin nk mntk ampun smua dosa kt dia slma ni..asek ckp nk tgu raya je..tp xkesampaian pun..

dia pergi saat k.A xbersedia lgsg..i tot hdp kami will last longer..sekrg2nya dpt tgk dia tua..dpt tgk ank2..dpt hnymoon..xkesmpaian smua tu..perit bila pk smua ni..

hargai apa yg aida ada skrg..tp bersedia itu perlu..Thn pnjmkan dia utk bsama2 k.A ckup 100 hari..subhanallah..

Saya harap pembaca mengerti kenapa saya rasa sgt sayu, dtg rasa sepi dan insaf. Bersyukurlah dgn apa yg kita ada, jagalah hati org2 yg kita syg, terutamanya ibu bapa dan suami.

Untuk suami tercinta, maafkan b kalau b ada bnyk buat salah atau abg kecil hati dgn perbuatan dan ucapan b. Terima kasih, terus setia bersama, dan menjadi suami yg sgt sempurna untuk b.

Saya harap kawan2 yg baca posting ni,
sama-sama kita sedekahkan Alfatihah untuk arwah, dan doakan sama Allah berikan kekuatan dan semangat untuk sahabat saya A untuk teruskan hari2 yg mendatang.

salam sayang,
cikaida

10 comments:

doyah said...

sad.pagi2 tgh dgr lagu broery smbil baca.kim slm kt kakak tuh

sapphire said...

aida

sayu nya..
100 hari..subahannallah..

azim nih student ukm kan..mcm ad terbaca status kawan2 pasal kematian suami dia..salam takziah..

dd dudu said...

sedeynyee :(

harap kak aizm kuat untuk sume ni.

efa fairuz said...

subhanallah.. sedih nya..

ya Allah, tak tertanggung rasa..

kita yg sedih susah hati dgn macam macam masalah ni, tapi semua cukup lengkap, pun masih tak dapat nak bersyukur dgn apa yg kita ada kan..

*peringatan untuk diri sendiri

subhanallah..

wahidakhairy said...

subhanallah....terasa diri ini sangat jahil di sisi suami...

Unknown said...

sedihnye.....

madihahmanshor said...

al fatihah

ct zawiyah said...

k.aida..wiwi minta izin nk kongsi cite nie kt blog wiwi..al.fatihah~~

saya said...

berat sungguh dugaan untuk dia ye. apapon, saya doakan yang terbaik unk kita semua. moga kawan aida tu tabah menghadapinya...

kasuma said...

ala, sedihnya :(